tirsdag 9. april 2013

Kurs: Fargelegging med Distress ink

På årets SteinkjerScreppa var jeg på kurs med Hanne Skogvold. Hun skulle lære oss ulike fargeleggingsteknikker med vannpensel og Distress ink. På denne måten kan man fargelegge all slags motivstempler. Kurset var veldig lærerikt, og jeg fikk masse inspirasjon til å fargelegge med Distress ink fremover!
Her er Hanne som viser frem akvarellpapir. Hun anbefaler akvarellpapir av beste kvalitet, og sier at det er veldig viktig at papiret vi skal stemple og male på er av bra kvalitet. Papiret er selve verktøyet.
Her er fargene vi brukte på kurset. Det finnes mange fler farger av Distress ink, men Hanne har tatt ut noen av grunnfargene. En dråpe er alt som trengs for å få mye farge på et motiv! Når man skal fargelegge, er ansiktet litt vanskelig å få til, ihvertfall syns jeg det! Her er resultatet av et ansikt på et Magnoliastempel:
 Her har jeg også malt håret. Det gjelder å finne riktige plasse å sette skyggene, og så dra fargen utover!Det kan være litt vanskelig, men alt trenger øvelse, for at man skal få det til å bli bedre!
Her har jeg fargelagt et stempel fra Bildmålarna:
Ble sånn passe fornøyd med resultatet! Jeg innser at jeg trenger å øve MYE!! Vi brukte også Distress markers, tusjene med samme farger som blekket, for å forsterke skyggene.
Her er stemplene vi øvde oss på. Jeg skal ihvertfall lage et kort av det motivet jeg ble ferdig med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar